Last pasal IB k.

rasa macam bersalah je bila post time Mesir tak stabil macam ni....

but I can't help myself.

sebagai peringatan untuk diri jugak.. *ingatkan saya nanti ya*

Ingatkan saya untuk bersyukur, (kalaupun) result tak seperti apa yang hati ini inginkan..
  • sebab Allah dah letak saya kat tempat terbaik sekali untuk terima tarbiah yang lagi mengukuhkan jiwa..
  • sebab Allah beri kesempatan untuk saya kenal dengan sahabat-sahabat yang hebat-hebat.. Hebat duniawi, hebat ukhrawi..
  • sebab Allah hadiahkan saya guru-guru yang memahami, naikkan semangat saya balik waktu saya rasa down.
  • sebab Allah kurniakan tempoh masa untuk saya, buka mata dengan perkara yang LEBIH penting..
  • sebab Allah bagi masa saya untuk bina diri, bina jati diri, untuk bekalan suatu hari nanti..
  • sebab Allah...

Ya Allah, banyak sangat nikmat Allah bagi ni.. hmm.

credit-teha.

Kalaupun nanti result saya okay, ingatkan juga saya untuk bersyukur, jangan tinggi diri...
sebab Allah masih lagi bagi peluang, yang tak semua orang dapat. Maksudnya, ada amanah dan tanggungjawab yang lagi besar, lagi berat (something extra) yang perlu dilakukan.
dan ada banyak lagi perkara yang saya kena improve, dengan adanya peluang ni.
dan selangkah.untuk.kotakan.janji.dulu.masa.kat.kisas.

credit-fb

Apa-apapun, ingat balik ayat yang pernah dapat sebelum decide nak pergi KMB dulu,
" Dan berdoalah, "Ya Tuhanku, tempatkanlah aku pada tempat yang diberkahi, dan Engkau adalah sebaik-baik pemberi tempat." (23:29)

Dan kalaupun perkara 'itu' berlaku, tenangkan hati. Mungkin diri tak diperlukan di sana. Dan ingat, semua ni proses tapisan. Teruskan bergerak. Ingat matlamat utama. *peringatan sangat2 untuk diri sendiri!*


Sahabat-sahabat 1 batch (kalaulah ada yang baca ni)
Siapkanlah diri, bina kekuatan dalaman. Kalau boleh, jangan tengok/buat benda-benda yang melekakan sebelum kita dapat result malam ni (wpun sepatutnya bukan utk malam ni je -.-) Untuk dalaman kita jugak. 
Kalau masih leka sangat dengan hiburan dunia, takut nanti kita takde 'benteng kukuh' bila dapat result nanti. Kalau buat preparation awal, inshaAllah, kalau result okay pun, Allah dulu yang kita ingat. Kalau result tak ok pun, Allah dulu jugak yang kita ingat. Dan kita sangat beruntung sebab Allah hadiahkan Ramadhan betul-betul lepas kita dapat result! ^_^ Semoga Allah permudahkan semua. Go UNIVIC!


credit-shaukat

".....Allah redha kepada mereka dan mereka pun redha kepada Allah...." 

5 comments:

sarah said...

All the best! May Allah ease everything. Refresh niat balik ( walaupun result tak keluar lagi) . And insyaAllah the best

-Sarah iman-

sarah iman said...

:) :D

Unknown said...

Aku baca Hani :)

a said...

:)

Anonymous said...

Masha Allah hani, insha Allah, dalam setiap langkat, semoga Allah yang menuntun kita, Ameen