Repost.


Repost : Lines, Vines and Trying Times


Apapun yang kita dah target tak kiralah dari bayi, umur darjah 5 ke, ape ke. Kalau ITU semua tanpa keizinan Allah, benda tu takkan jadi. Susah, susah untuk terima kegagalan kalau kita sentiasa dapat apa yang kita inginkan. Kadang-kadang bukan semua yang kita nak, kita akan dapat. PASTI ada masanya dalam detik kehidupan kita, kita tak mampu untuk capai keinginan yang diimpikan.

Jujur saya katakan. Saya menyimpan impian untuk ke Ireland sejak saya kecik lagi. Tiap-tiap peristiwa yang akan berlaku dalam hidup saya, saya plan dari awal lagi. Semata-mata untuk mencapai impian saya yang satu tu. Dari UPSR, PMR dan SPM. Saya usahakan sampai dapat apa yang saya nak. DAN ya, RCS IRELAND termasuk dalam plan atas kertas yang saya tampal dalam bilik tu. Sampai sekarang ada. :)


Apapun, saya kena terima apa saja kemungkinan yang berlaku. Saya hanya merancang dan Allah yang tentukan. Doakan yang terbaik untuk saya. Tak kiralah apa pun yang akan terjadi, doakan itu yang terbaik untuk saya. Syukur alhamdulillah juga, Allah dah banyak sediakan yang terbaik untuk saya sepanjang 17 tahun saya hidup. Jadi, saya yakin, DIA juga dah tentukan yang terbaik untuk masa depan saya. InshaAllah, apa-apapun, niat kena betul :)

Mehehe. Semoga Allah permudahkan dan diri terus bersemangat! Aminnnnnnnnnnnnn.

No comments: